Csókkal vagy mégsem? (?%- érzelem a 2%-os reklámfilmben)

by 16:28 0 megjegyzés


Pár napja hagyta el a vágóprogramomat egy reklámfilm, amit az Igen tessék! civil szervezet megbízásából készítettem. A reklámfilm célja az volt, hogy ennek a szervezetnek, ami az anyanyelvhasználatot népszerűsíti, minél többen ajánlják fel a személyi jövedelemadójuk 2% -át.

ÍME:

Alapötlet adott volt: egy párt mutassak, aki csókolózik.

Nagyon elmés és humoros ötletet kaptam a kezembe: nyelvhasználat-csókolózás (mindenki elmosolyodik ).
De azt éreztem, hogy nem elég érdekes a nézőnek egy ismeretlen smároló párt nézni 30 mp-ig. És nem elég egy poénra felépíteni egy egész filmet. Hisz elkezdődik a film: egy fiú meg egy lány csókolózik, eltelik pár másodperc: most már jobban csókolóznak, vége: 2% a nyelvhasználatért. És ekkor a néző elkönyveli, hogy ezt az üzenetet egy fotóval is átlehetett volna adni. Egy filmnek története, dramaturgiája kell legyen, fokozatosan kell építkezzen, fokozatosan kell adagolja az információkat. Ezért két kérdésre építettem fel filmet:
Hogyan kommunikálunk a nyelvünkkel, ha nem beszédre használjuk?

Hogyan lehet ezeket történetbe foglalni?

Ekkor született meg a film szinopszisa:

A film a nyelvvel (mint szervvel, de metaforikusan mint beszéddel is) való kommunikáció fázisait mutatja be, egy kapcsolat fejlődésébe ágyazva: hogyan jut el a nyelvöltéstől (figyelemfelkeltés) egészen a csókig.
És a története: 

A fiú meg a lány

Felfigyelnek egymásra; 0:00- 0:06




Flörtölnek; 0:06-0:18





Randiznak; 0:18-0:25





Csókolóznak; 0:25:1:03




....
(de csak a nyelvüket használva kommunikálnak)
Fontos volt a karakterválasztás. Mindenképp olyan arcokat kerestem, amelyek egyedik de mégis szerethetők; gyerekesek és szexik egyben.
A film folyamatosan építkezik: először megismerjük a szereplőket, szimpatikussá válnak a játékos megjelenésükben, majd elkezdenek közeledni egymáshoz, és mi szurkolunk nekik, majd összejönnek. A nyelvvel való kommunikálás is fokozatosan bátrodik, majd a csókban kiteljesedik. És egy kapcsolat létrejön a szemünk előtt.
A sajtóban úgy is jelent meg, hogy az Igen tessék! csókkal kampányol a 2%-ért, szerintem nem csókkal hanem érzelemmel.

Köszönöm mindenkinek!

Stáb:
rendezte és vágta: Köllő Ildikó
szereplők: Simó Emese és Orbán Zsolt
fényképezte: Pánczél Ottó
világosító: Veiszenbacher Tibor
gyártásvezető: Köllő Zsófia
projektvezető: Betlendi András
külön köszönet: Bajkó Ernő, Ballok Attila, Katona BalázsFelhasznált zene:
soundtrack: Rhye - Open
album "Woman"
Record label: Innovative Leisure (main)
Distribution: Polydor (UK), Loma Vista/Republic (USA)

Kedvenc 1%-os reklámfilmem: UNICEF, Vannak szavak, amelyek mást jelentenek

Köllő Ildikó

FILM/ART DIRECTOR

Kolozsváron filmrendezőként végeztem 2013-ban, ahol több kisjátékfilmet írtam és rendeztem, szervezetek kreatív kampányait kiviteleztem. Budapesten a hello90 blog videós munkatársaként fiatalokat érintő témákat dolgoztunk fel kreatív, újszerű módon nézőink/olvasóink számára. Érdekel a történetmesélés, a vizuális média, az üzenet kreatív megfogalmazása.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése