Green screen arcpakolás

by 13:10 0 megjegyzés



Csodát művel az arcoddal és ajánlott minden bőrtípusra. Én a Filmhíd Filmnapok reklámfilmjében használtam. 


A Filmhíd Filmnapok a Kolozsvári Magyar Napok alatt szervez filmes programokat, vetítéseket, performance-okat.
Egy olyan reklámfilmet kellett készítenem, ami a programban levő rövid- és nagyjátékfilmeket promoválja. Ez egy nagyon érdekes helyzet: filmet a filmekről, tehát egy olyan filmes megoldásban kellett gondolkoznom, ami valahogy reflektál a filmkészítésre, amibe bele tudom csempészni a levetítendő filmek részleteit, de mégis figyelemfelkeltő, kreatív módon. Ekkor jött az ötlet, hogy a reklámfilm alapja legyen a green screen technika (egyik legnépszerűbb videós trükk), de ne puszta technikaként, hanem önreflexív módom használjam.

Így lett belőle arcpakolás :)


Hozzávalók:
1 l zöld festék
1 db egyszínű háttér
3 db lámpa
1 db derítő
1 db kamera
1 db állvány

Elkészítése két lépésben:

1. Miután megvannak a hozzávalók lassan kenjük el a testünkön a zöld festéket.



2. Ha már elég zöldek vagyunk, akkor az Adobe After Effects KEYLIGHT függvényét használva cseréljük ki bőrünk textúráját bármire.


Én  a zöld bőrrészek helyére a vetítésre kerülő filmek részleteit tettem.

ÍME:


Egy lány kissé erotikusan magára keni a filmek részleteit. Ez így reflektál a moziélményre is, hisz egy (jó) film nyomot hagy bennünk, elgondolkoztat, filmvetítés után valahogy másképp érezzük magunkat. Az egész reklámfilm egy fokozatos játék, akár egy játékfilm befogadása.
Fontos volt a színészválasztásban és -vezetésben, hogy a festék felkenésekor/forgatáskor ne a festék undorító anyagiságát közvetítse a mozdulatsor, hanem a film befogadásának örömét. Ezt Sebők Maya, a Váróterem Projekt tagja tökéletesen átadta.


Köszönöm a stábnak!

Kreatív asszisztens: Morocz Enikő Tünde

Szereplő : Sebők Maya

Operatőr: Pánczél Ottó

Világosító: Zelkó Noémi

Utómunka: Pap Béla Álmos és Köllő Ildikó

Rendezte és vágta: Köllő Ildikó

cikk a reklámfilmről: itt

Köllő Ildikó

FILM/ART DIRECTOR

Kolozsváron filmrendezőként végeztem 2013-ban, ahol több kisjátékfilmet írtam és rendeztem, szervezetek kreatív kampányait kiviteleztem. Budapesten a hello90 blog videós munkatársaként fiatalokat érintő témákat dolgoztunk fel kreatív, újszerű módon nézőink/olvasóink számára. Érdekel a történetmesélés, a vizuális média, az üzenet kreatív megfogalmazása.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése