Bitmérnöki tanszék kisfilmje

by 23:53 0 megjegyzés


Cél: 
- bemutatni a tanszéken működő 3 szakot
- szimpatikussá tenni ezeket a képzéseket a 16-22 éves korosztálynak
- illeszkedjen a 2021-es kampányban: A siker receptje

Kreatív koncepció:
- kihangsúlyozom a  mérnök kifejezést, hisz még mindig presztízzsel bír, vonzónak tartják a szülők és a diákok is, bár az egyetemen működő mérnöki szakok nem annyira basic, így a homályt róluk el kell oszlatni
- nagyon látványos sok helyen stilizált reklámfilmet képzelek el, amely könnyed narrációval, önreflexív kiszólásokkal, játékos tárgyanimácikókkal, trükkökkel, gyors vágással operál. 

- a filmnek két fő mondanivalója van: 

1.  általános: lássunk a sémánkon túl
2.  ismerkedjünk meg a mérnöki szakok sokszínűségével

Bevezető:
Egy általános dologból indulok ki: hogy sokszor a legegyszerűbb megfejtést használjuk, sémákban sztereotípiákban gondolkodunk, ami nem konstruktív. Máj rávilágítok, hogy a mérnököt is sztereotipikusan látjuk.

MOOD

1. BELSŐ, VENDÉGLŐ, NAPPAL

Pincér (20) egy tálcával, amin van egy saláta és egy sör, halad az asztalok között.

VO: Szóval mi is a sztereotípia?

A pincér egy asztalhoz érkezik, ahol egy lány és egy fiú ül. A  lánynak lerakjaa salátát és a srácnak a sört.
Pincér: Például ez.

A lány és a fiú megcserélik a tányérokat.



2. BELSŐ, STÚDIÓ, NAPPAL (halasztva)

Sok tárgyat látunk egy kupacban. Kiválogatódnak. Külön a fiús és lányos tárgyakra.
VO: Vagy ez.
Egy női kéz átakar nyúlni a kék oldalra és egy pálca rácsap.


3. BELSŐ, HOKIPÁLYA, NAPPAL
Meccs közben Hokista1 belövi a gólt. Felemeli a hokibotot.


4. BELSŐ, OSZTÁLYTEREM, NAPPAL

Hokista1 előadást tart, ugyanazzal a mozdulattal vált a kivetítőn a diák között.
VO: Vagy hogy azt gondolod, hogy a sportolók azok buták.



5. BELSŐ, STÚDIÓ, NAPPAL (halasztva)
VO: vagy, hogy mérnökök azok kb így néznek ki.
A szines háttér előtt áll egy FIÚ3 sárga kalapban és iratokkal a kezében.



6. BELSŐ, STÚDIÓ, NAPPAL (halasztva)
A FIÚ3 háta mögül előlép több alak, a kép folyamatosan bővül

VO: Mi segítünk tágítani a képet, mert a világ annyira sokszínű, ahogy a mérnök képzéseink is.


Tartalom: a mérnöki szakok bemutatása 3 stilizált karakter által. Minden karakterhez társul egy analógia a könnyebb megértéshez.


7. BELSŐ, SZÍNHÁZ, ESTE
ANDREA bűvészruhában kibújik a függöny mögül. Majd kalapjából elővesz egy répát, amit kitart maga mellé, majd elenged. A növény nem esik le, hanem elkezd lebegni mellette. Andrea kézmozdulatára a répa megnő, majdfoszforeszkáló lesz.. Konfetti robban, és Andrea eltűnik
VO: Itt van például a genetikai mérnök, a génsebész, aki nem műt,de trükk nélkül ebből ezt csinál.




8.BELSŐ, LABOR, ESTE
Andrea a laborban ül különboző műszerek között, lepalja a konfettit magáról.
Andrea:  High-tech molekuláris technikák segítségével.


10. BELSŐ, UTCA, ESTE

Egy kéz kihúzza a sárga szalagot. Egy másik gumikesztyűs kéz elvesz egy a bizonyítékot a fölről.



11. BELSŐ, LABOR, ESTE
Andrea előtt elhalad a sárga szalag és ugyanazt a bizonyítékot rajka be a mikroszkóp alá.
VO: Nemsokára a helyszínelők bizonyítékait elemzi,

12.BELSŐ, LABOR, ESTE
Andrea dolgozik a labroban, projektorral rávetül különböző szines mikroszkóp felvételek.

VO: vagy egy ismeretlen vírus gyógymódját kutatja.



15. BELSŐ, IRODA, NAPPAL

Zsombi feje fölött forog egy tartó, amelyeken olyan tárgyak lógnak, amelyek a gazdasági és mérnöki szakokat ábrázolnak.
VO: A Mérnök Menedzser igazi hibrid, hisz az évek során mérnöki és menedzseri képességei is kifejlődtek.



Zsombi a gépe előtt ül és Sketchup tervez egy szállodát, ami kivetül az irodára.




16. BELSŐ, ÉTTEREM KONYHÁJA, NAPPAL
Ferike alaposan nézi az alapanyagokat a konyhában.
VO:  Tudja hogyan tervezzen,és irányítson egy szállodát, az étterem működésétől az egészség szolgáltatásokig.

17.BELSŐ, MEDENCE, NAPPAL
Ferike mosolyog a kamerába.

18. KÜLSŐ, SZÉPVIZ, NAPPAL
Brigi fehér köpenyben és szemüvegben sétál a tájon, köpenyét lobogtatja a szél.
VO: Meg akarják ismerni a mindennapok szuperhősét? Ő a környezetmérnök.




EDDIG

19. KÜLSŐ, SZÉPVIZ, NAPPAL
Brigi  proltóval elolt egy égő földgömböt.
VO:Aki valóban tudja, hogyan kéne megmenteni a földet

21. BELŐ,GYÁR, NAPPAL
Brigi figyelmesen dolgozik a műszereken.
VO: tisztába van a víztisztítási és hulladékgazdálkodási stratégiákkal, megújuló erőforrásokkal.

22. KÜLSŐ, MEZŐ, NAPPAL
Brigi mintát gyűjt be egy tóból, az adat beépül egy adatbázisba.



VO: ??????

Kampányszöveg: miután behúzom a nézőt a történetbe átváltom a beszédmódot direkt meggyőző, felhívó szövegre.

23. OSZTOTT képernyő + Felirat





VO : Akárhogy is lényeg, hogy minden lehetsz, fedezd fel önmagad a Sapientia Csíkszeredai Karán, iratkozz be mérnökképzéseinkre.

Köllő Ildikó

FILM/ART DIRECTOR

Kolozsváron filmrendezőként végeztem 2013-ban, ahol több kisjátékfilmet írtam és rendeztem, szervezetek kreatív kampányait kiviteleztem. Budapesten a hello90 blog videós munkatársaként fiatalokat érintő témákat dolgoztunk fel kreatív, újszerű módon nézőink/olvasóink számára. Érdekel a történetmesélés, a vizuális média, az üzenet kreatív megfogalmazása.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése