Cél:
- bemutatni a tanszéken működő 3 szakot
- szimpatikussá tenni ezeket a képzéseket a 16-22 éves korosztálynak
- illeszkedjen a 2021-es kampányban: A siker receptje
Kreatív koncepció:
- kihangsúlyozom a mérnök kifejezést, hisz még mindig presztízzsel bír, vonzónak tartják a szülők és a diákok is, bár az egyetemen működő mérnöki szakok nem annyira basic, így a homályt róluk el kell oszlatni
- nagyon látványos sok helyen stilizált reklámfilmet képzelek el, amely könnyed narrációval, önreflexív kiszólásokkal, játékos tárgyanimácikókkal, trükkökkel, gyors vágással operál.
- a filmnek két fő mondanivalója van:
1. általános: lássunk a sémánkon túl
2. ismerkedjünk meg a mérnöki szakok sokszínűségével
Bevezető:
Egy általános dologból indulok ki: hogy sokszor a legegyszerűbb megfejtést használjuk, sémákban sztereotípiákban gondolkodunk, ami nem konstruktív. Máj rávilágítok, hogy a mérnököt is sztereotipikusan látjuk.
MOOD
1. BELSŐ, VENDÉGLŐ, NAPPAL
Pincér (20) egy tálcával, amin van egy saláta és egy sör, halad az asztalok között.
A pincér egy asztalhoz érkezik, ahol egy lány és egy fiú ül. A lánynak lerakjaa salátát és a srácnak a sört.
A lány és a fiú megcserélik a tányérokat.
2. BELSŐ, STÚDIÓ, NAPPAL (halasztva)
Sok tárgyat látunk egy kupacban. Kiválogatódnak. Külön a fiús és lányos tárgyakra.
3. BELSŐ, HOKIPÁLYA, NAPPAL
Kreatív koncepció:
- kihangsúlyozom a mérnök kifejezést, hisz még mindig presztízzsel bír, vonzónak tartják a szülők és a diákok is, bár az egyetemen működő mérnöki szakok nem annyira basic, így a homályt róluk el kell oszlatni
- nagyon látványos sok helyen stilizált reklámfilmet képzelek el, amely könnyed narrációval, önreflexív kiszólásokkal, játékos tárgyanimácikókkal, trükkökkel, gyors vágással operál.
- a filmnek két fő mondanivalója van:
1. általános: lássunk a sémánkon túl
2. ismerkedjünk meg a mérnöki szakok sokszínűségével
Bevezető:
Egy általános dologból indulok ki: hogy sokszor a legegyszerűbb megfejtést használjuk, sémákban sztereotípiákban gondolkodunk, ami nem konstruktív. Máj rávilágítok, hogy a mérnököt is sztereotipikusan látjuk.
MOOD
1. BELSŐ, VENDÉGLŐ, NAPPAL
Pincér (20) egy tálcával, amin van egy saláta és egy sör, halad az asztalok között.
VO: Szóval mi is a sztereotípia?
A pincér egy asztalhoz érkezik, ahol egy lány és egy fiú ül. A lánynak lerakjaa salátát és a srácnak a sört.
Pincér: Például ez.
2. BELSŐ, STÚDIÓ, NAPPAL (halasztva)
Sok tárgyat látunk egy kupacban. Kiválogatódnak. Külön a fiús és lányos tárgyakra.
VO: Vagy ez.
Egy női kéz átakar nyúlni a kék oldalra és egy pálca rácsap.Meccs közben Hokista1 belövi a gólt. Felemeli a hokibotot.
4. BELSŐ, OSZTÁLYTEREM, NAPPAL
Hokista1 előadást tart, ugyanazzal a mozdulattal vált a kivetítőn a diák között.
VO: Vagy hogy azt gondolod, hogy a sportolók azok buták.
5. BELSŐ, STÚDIÓ, NAPPAL (halasztva)
VO: vagy, hogy mérnökök azok kb így néznek ki.
A szines háttér előtt áll egy FIÚ3 sárga kalapban és iratokkal a kezében.
6. BELSŐ, STÚDIÓ, NAPPAL (halasztva)
A FIÚ3 háta mögül előlép több alak, a kép folyamatosan bővül
VO: Mi segítünk tágítani a képet, mert a világ annyira sokszínű, ahogy a mérnök képzéseink is.
7. BELSŐ, SZÍNHÁZ, ESTE
ANDREA bűvészruhában kibújik a függöny mögül. Majd kalapjából elővesz egy répát, amit kitart maga mellé, majd elenged. A növény nem esik le, hanem elkezd lebegni mellette. Andrea kézmozdulatára a répa megnő, majdfoszforeszkáló lesz.. Konfetti robban, és Andrea eltűnik
VO: Itt van például a genetikai mérnök, a génsebész, aki nem műt,de trükk nélkül ebből ezt csinál.
8.BELSŐ, LABOR, ESTE
Andrea a laborban ül különboző műszerek között, lepalja a konfettit magáról.
Andrea: High-tech molekuláris technikák segítségével.
10. BELSŐ, UTCA, ESTE
Egy kéz kihúzza a sárga szalagot. Egy másik gumikesztyűs kéz elvesz egy a bizonyítékot a fölről.
11. BELSŐ, LABOR, ESTE
Andrea előtt elhalad a sárga szalag és ugyanazt a bizonyítékot rajka be a mikroszkóp alá.
VO: Nemsokára a helyszínelők bizonyítékait elemzi,
12.BELSŐ, LABOR, ESTE
Andrea dolgozik a labroban, projektorral rávetül különböző szines mikroszkóp felvételek.
VO: vagy egy ismeretlen vírus gyógymódját kutatja.
15. BELSŐ, IRODA, NAPPAL
Zsombi feje fölött forog egy tartó, amelyeken olyan tárgyak lógnak, amelyek a gazdasági és mérnöki szakokat ábrázolnak.
VO: A Mérnök Menedzser igazi hibrid, hisz az évek során mérnöki és menedzseri képességei is kifejlődtek.
Zsombi a gépe előtt ül és Sketchup tervez egy szállodát, ami kivetül az irodára.
16. BELSŐ, ÉTTEREM KONYHÁJA, NAPPAL
Ferike alaposan nézi az alapanyagokat a konyhában.
VO: Tudja hogyan tervezzen,és irányítson egy szállodát, az étterem működésétől az egészség szolgáltatásokig.
17.BELSŐ, MEDENCE, NAPPAL
Ferike mosolyog a kamerába.
18. KÜLSŐ, SZÉPVIZ, NAPPAL
19. KÜLSŐ, SZÉPVIZ, NAPPAL
Brigi proltóval elolt egy égő földgömböt.
Brigi fehér köpenyben és szemüvegben sétál a tájon, köpenyét lobogtatja a szél.
VO: Meg akarják ismerni a mindennapok szuperhősét? Ő a környezetmérnök.
EDDIG
19. KÜLSŐ, SZÉPVIZ, NAPPAL
Brigi proltóval elolt egy égő földgömböt.
VO:Aki valóban tudja, hogyan kéne megmenteni a földet
21. BELŐ,GYÁR, NAPPAL
Brigi figyelmesen dolgozik a műszereken.
VO: tisztába van a víztisztítási és hulladékgazdálkodási stratégiákkal, megújuló erőforrásokkal.
22. KÜLSŐ, MEZŐ, NAPPAL
Brigi mintát gyűjt be egy tóból, az adat beépül egy adatbázisba.
Kampányszöveg: miután behúzom a nézőt a történetbe átváltom a beszédmódot direkt meggyőző, felhívó szövegre.
23. OSZTOTT képernyő + Felirat
VO : Akárhogy is lényeg, hogy minden lehetsz, fedezd fel önmagad a Sapientia Csíkszeredai Karán, iratkozz be mérnökképzéseinkre.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése