Ahol a szálak összeérnek

by 3:28 0 megjegyzés



Alapkoncepció:


A filmet alapvetően pörgős, több filmes stílust keverő, könnyed narrációt használó mozinak képzelem el, amely egy nem mindennapi fiatal vállalkozó, Tamás életutatját mutatja be.

A film kulcsmotívuma a sorsszerűség. Végikísérjük Tamás történetét, megtudjuk milyen véletlennek tűnő pillanatnyi döntések vezettek ahhoz, hogy gazdasági szakot válasszon, és hogy sikeres vállalkozó legyen.

A film bemutatja apró töredékekből, milyen tipusú, komptenciájú fiatalokat érdekelhet a gazdasági szak, és, hogy az egyetem milyen formában fog hozzájárulni a siekres életükhöz.

Melyek azok a véletlenek, amelyek egy bizonyos szakmához terelnek? (példák)


- gyerekkori játék, ami bizonyos kompetenciát fejleszt, és örömet okozott
- egy tanár, akinek a tantárgya elkezdett érdekelni, és ösztönzött
- egy kósza vélemény, ajánlás az egyetemről
- egy erasmus kirndulás
- egy szakmai gyakolat
- egy mentor, akit az egyetem liftjébe ismertél meg
- egy barát, aki inspirál
- stb

Inspiráció, képstílusra példa:





Szövegpélda:

Narráció:

Ti gondolkoztatok,már azon  hogy mik azok a láthatalan erők, ami miatt az leszel, ami?
Na ez nem egy tündérmesének indult,  bár azok, hogy is kezdődnek?
Én, nem kaptam sok zsebpénzt, ezért eladtam a tízoraikat, házikat, főleg matek házikat,
és végül kigyűjtöttem az első korcsolyám árát.
Az üzletben meg is jegyezte, az eladó unakaöccse, aki büntetséből takarított ott, hogy
milyen kicsi, és már is hogy ért a pénzhez.
De nemcsak a pénzhez, hanem a játékokban is valahogy mindig éreztem mások lépéseit.
Aztán itt egy képszakadás, tinikorom
Amikor már kiláttam a hajam mögül, elkeztem randizni egy lánnyal, akinek a gyertyatartó barátnője
közgazdásznak tanult a Sapientián.
Később a randikon inkább vele beszélgettem, persze világgazdasági
összefüggésekről, így az első projektem 100-ból 92 pontot kapott vállalkozás órán. 
ragyogtam büszkeségtől.
Így egyetemre gazdasági szakra jelentkeztem.
Itt túléltem a számviteli vizsga traumáit, letettem a marketing, pénzügy, statisztika vizsgáimat.
Elmetem erasmussal Barcelonába,  utána szakmai gyakorlatra egy helyi sütőipari céghez,
azóta is kedvencem croissantjuk, itt végre beleládtam,
mit is csinál egy maneger, mert sokáig azt hittem, hogy semmit.
Majd a szobatársam Áron,  aki minidg megette a kajámat, de penge volt informatikából, adta a löketet, hogy közösen vállalkozzunk.

Melyik a te utad? Találd meg nálunk! Felvételizz a Sapientiára Gazdaságtudományi szakokra.


FORGATÓKÖNYV


1. BELSŐ, IRODA, NAPPAL


Tamás (30) ül az irodájában a széken, hátánál egy felfele mutató grafikon és ünneplő kollégái.
Tamás mosolyog kollégáira, majd a kamerába néz.



BELSŐ, STÚDIÓ,NAPPAL
Egy gyermekfarmert ráz fölülről egy kéz, aminek a zsebe ki van fordulva.


2. BELSŐ, OSZTÁLYTEREM, NAPPAL

Tamás(12) szünetben végigmegy a folyósón, diáktársai megrohanják, Tamás
különböző tárgyakat ad oda nekik. Diák1-el egy szenvicset cserél egy csokira,
Diák2-nek egy matekfÜzetet ad oda, aki rögtön elkezni másolni az ablaknál.

bővités

BELSŐ, OSZTÁLYTEREM, NAPPAL
Tamás (12) kézállásban jön a kamerával szembe zsebeiből pénz, csoki és aprók esnek ki.





3. BELSŐ. BOLT, NAPPAL


Tamás (10) elveszi a korcsolyát az eladótól (50), közben beszélgetnek az eladó elismerően bólogat.
Gábor hirtelen belép a felmosóval a képbe, és a kamerának mondja.
Gábor: milyen kicsi, és már is hogy ért a pénzhez.


4. BELSŐ, HOKIPÁLYA, NAPPAL
Tamás mindenkit kicselez a hokipályán.

5. BELSŐ, TAMÁS SZOBÁJA, NAPPAL
Tamás és két barátja fekszenek a szőnyegen, és társasjátékoznak.
Tamás figyeli barátait, majd nyer a játékban.




6. BELSŐ, TAMÁS SZOBÁJA, NAPPAL


Tamás (17) áll tükrénél kivasalt hajjal, és képeket készít magáról.



7. BELSŐ, IRODA, NAPPAL
Tamás (30) nézi a telefonján a hi5-ot a róla készült emos képeket,
majd a kamerába néz tanácstalanul.


8. BELSŐ, KÁVÉZÓ, NAPPAL
Mariann és Tamás (18) egymással szemben ülnek egy kávézóban, előttük egy shake két szívószállal.
Épp közelednek egymáshoz, amikor Judit bekopogtat az ablakon, mind a ketten rá figyelnek, majd Judit is leül közéjük.

9. BELSŐ, HÁZIBULI, ESTE
Tamás, Mariann és Judit ülnek együtt egy kanapén. Mariann unatkozik,a telefonját nézi,  a hátánál Tamás és Judit hevesen beszélgetnek.

10.BELSŐ, TAMÁS SZOBÁLJA, NAPPAL
Tamás (19) leveszi a szobája faláról egy posztertm és helyére felakasztja bekeretezett felmérőjét. Büszkén áll mellette.

BELSŐ, SZOBA, NAPPAL
Tamás bejelöli facebookon, hogy a Sapientián kezdte tanulmányait.

bővítés

11.BELSŐ, SZAKKÖR, NAPPAL
Tamás beszélget egy tanárával.

12.BELSŐ, kÖNYVTÁR, NAPPAL
Osztott képernyő, Tamás különböző öltözetekben, különböző könyvekkel ugrik fel a magasba.


BELSŐ, STÚDIÓ, NAPPAL
Egy térképen egy mini repülőt huzigál egy kéz.


14. BELSŐ, IRODA 2, NAPPAL

Tamás egy irodában ül és kapkodja a fejét. A főnöke egyszerre telefonál, tárgyal, és futkos az irodában.


15. BELSŐ, BENTLAKÁSI SZOBA, NAPPAL
Áron (22) kivesz a hűtőből egy ételtartós dobozt, és elekzd belőle enni,
közben lelkesen beszél Tamáshoz.








Köllő Ildikó

FILM/ART DIRECTOR

Kolozsváron filmrendezőként végeztem 2013-ban, ahol több kisjátékfilmet írtam és rendeztem, szervezetek kreatív kampányait kiviteleztem. Budapesten a hello90 blog videós munkatársaként fiatalokat érintő témákat dolgoztunk fel kreatív, újszerű módon nézőink/olvasóink számára. Érdekel a történetmesélés, a vizuális média, az üzenet kreatív megfogalmazása.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése